Turistično združenje Portorož je lansiralo svoj prvi destinacijski nezamenljivi
žeton (NFT). Z oglaševalsko kampanjo so prisotni na sedmih trgih. Ciljajo
predvsem na tuje trge, ki jih bodo preko spleta nagovarjali izven poletne
sezone.
Slovenija je lani
jeseni kot prva država na svetu izdala svoj nezamenljivi žeton, aprila letos ji
je z I feel sLOVEnia NFT sledila Slovenska turistična organizacija (STO),
Portorož & Piran pa je prva slovenska lokalna turistična destinacija s
svojim nezamenljivim žetonom.
Turistično združenje Portorož pri
promociji destinacije že od nekdaj sledi trendom. Pred desetimi leti so prvi v Sloveniji pričeli uvajati koncept storytellinga
(zgodbarjenja) v turizmu, prvi so na področju turizma predstavili pametnega
pogovornega robota destinacije, upravljajo portal, ki je po številu ogledov med
prvimi turističnimi portali v Sloveniji, zanj so prejeli tudi nagrado
WEBSI. Sedaj pa bodo v turističnem marketingu uporabljali tehnologijo NFT in se
tako predstavljali kot napredna, digitalna in trajnostna destinacija.
Kratica NFT pomeni nezamenljiv žeton
(non-fungible token) in označuje edinstven digitalni dokaz. Gre za digitalne zbirateljske
predmete, s katerimi se lahko trguje na tehnologiji veriženja blokov in jih pogosto
označujejo kot ključ do metasveta. V praksi lahko NFT v turizmu izraža
lojalnost, služi kot digitalni dokaz obiska neke destinacije ali zgolj kot
umetniško delo.
Danes je bila v Portorožu novinarska
konferenca, na kateri so o nezamenljivih žetonih in promocijski kampanji spregovorili
direktor Turističnega združenja Portorož Aleksander Valentin, direktorica
agencije April 8 Urša Mivšek Sitar, NFT svetovalka na agenciji April 8 Anuša
Kovačič in Karmen Novarlič, vodja sektorja za komuniciranje s
poslovnimi javnostmi na STO.
Aleksander Valentin je uvodoma povedal: »Poleg
tradicionalnega, pa vendar tudi malce hudomušnega dela promocijske kampanje je
letošnji element inovativnosti prikazan s potencialom, ki ga nosijo nove tehnologije.
Odpirajo se vrata v metasvet, ki bo predstavljal nov trg za prihajajoče
generacije.«
Turistično
združenje Portorož je v sodelovanju z digitalno agencijo April 8
lansiralo prve NFT žetone destinacije Portorož & Piran, ki predstavljajo
digitalni del komunikacije letošnje promocijske kampanje. Urša Mivšek Sitar je o
kampanji povedala: »Za nosilni vizualni element kampanje smo izbrali Srečko,
prikupno istrsko kozo, ki bo uporabnikom takoj sedla v srce.« G.O.A.T. (angl. koza)
je v internetnem slengu kratica za Greatest of All Time (najboljši vseh
časov), hkrati pa je koza tudi prispodoba za življenje brez stresa kot rezultat
oddiha na destinaciji. Kot je razložila Anuša Kovačič, novi destinacijski
NFT-ji delujejo po principu lojalnosti – uporabnik lahko dobi tri NFT žetone iz
treh različnih kolekcij, če izvede tri aktivnosti. Prva je sodelovanje v nagradni
igri, druga prijava na destinacijske e-novice,
tretja pa deljenje nalepke Srečke na
Instagramu z oznako destinacijskega profila @portorozpiran.
Vsak, ki bo opravil vse tri aktivnosti in zbral tri NFT žetone, bo prejel
poseben Golden GOAT NFT, ki bo vključeval nagrado. Ta bo ostala skrivnost vse
do slavnostnega razkritja 31. avgusta. V vsaki od treh kolekcij je na voljo po 100
NFT žetonov, skupaj torej 400 unikatnih NFT žetonov.
STO je svoj prvi nezamenljivi žeton
predstavil aprila na borzi BIT v Milanu. »Poleg predstavljanja zelene, aktivne
in zdrave Slovenije se želimo pozicionirati tudi kot pametna destinacija,« je dodala
Karmen Novarlič.
Promocijska kampanja na sedmih trgih
Kampanja z naslovom Mi
smo tu se je pričela že 20. aprila in poteka na
kar sedmih trgih: v Sloveniji, Italiji, Avstriji, Nemčiji, na Madžarskem,
Češkem in Slovaškem. Na ta način želijo zmanjšati potencialno odvisnost od le
enega trga. Ključni kanal promocije je simpatičen video, ki ga oglašujejo preko spleta, v
oglasih pa izpostavljajo doživetja na destinaciji. V skladu s komunikacijo Slovenske
turistične organizacije so se osredotočili predvsem na promocijo aktivnosti na
prostem. Poudarjajo pa tudi dobro počutje in skrb zase, kar je v času po pandemiji
še posebej aktualno. V kampanji trenutno sodeluje devet turističnih ponudnikov
z destinacije: LifeClass Hotels & Spa, St. Bernardin resort
Portorož, Aerodrom Portorož,
Locap Group, restavracija COB, Marina Portorož, All year e-biking, Gold Istra
Residence in gostilna Na burji. Pričakujejo, da se bo tekom kampanje vključilo
še več ponudnikov doživetij. Aleksander Valentin je pripomnil: »Veseli nas in
zelo smo hvaležni, da nas podpira toliko lokalnih ponudnikov, zahvaliti pa se
moramo tudi podjetju Elan, ki nam je za snemanje videa posodilo svoj novi model
jadrnice Elan E6.« Tudi letos bodo vsi ponudniki lokalnih
izdelkov in avtentičnih doživetij ter namestitev, ki izpolnjujejo kriterije za
popoln oddih, prejeli znak Destinacija priporoča. Promocijska kampanja
bo potekala izven glavne poletne sezone, saj želijo izpostaviti, da je
destinacija zanimiva preko celega leta. Tako se bo v pomladnem delu zaključila konec
maja, nato pa se bo ponovno pričela septembra.
Od danes je destinacija Portorož & Piran prisotna
tudi na družbenem omrežju
TikTok. Prve objave nastajajo v sodelovanju z agencijo April
8 in služijo kot komunikacijska podpora promocijski kampanji, po 5. juniju pa
bo profil prevzela vplivnica
Noemi Zonta, ki je pred kratkim
predstavljala Slovenijo v videu popotniškega vodnika Lonely Planet.
Foto: arhiv TZP in Jaka Ivančič