Destinacija Portorož & Piran prva
v Sloveniji predstavlja pametnega pogovornega robota. V ospredje digitalne
kampanje so postavili petzvezdična doživetja, ki so jih predstavili skozi oči
vplivnežev. Portoroški turistični portal avgusta dosegel rekorden obisk.
Prvi
pogovorni robot turistične destinacije v Sloveniji
Pod okriljem Turističnega
združenja Portorož je v sodelovanju z digitalno agencijo April 8 letos zaživel
Pino, pametni pogovorni robot destinacije Portorož
& Piran. »Ponosni smo, da je naša turistična destinacija prva v Sloveniji,
ki uporablja tako napredne tehnologije, kot je pametni pogovorni robot. Cilj je
uporabnikom nuditi informacije 24 ur na dan oziroma tudi v času, ko naše
turistične informacijske pisarne niso odprte, povečati pa želimo tudi
konverzije na naši spletni strani in zagotoviti več informacij o prireditvah na
naši destinaciji,« je povedal mag. Igor Novel, direktor Turističnega združenja Portorož.
Pino »domuje« na svojem Facebook
profilu, z vami pa lahko klepeta na Facebook Messengerju. V prihodnosti se bo
preselil tudi na spletno stran www.portoroz.si, uporabljati pa ga želijo tudi
na sejmih in v turističnih informacijskih pisarnah. Zaenkrat zna komunicirati
le v angleščini, v načrtu pa je, da se bo pogovarjal tudi v slovenščini,
italijanščini in nemščini. Uporabniki ga lahko povprašajo o namestitvah,
aktivnostih na destinaciji, splošnih informacijah o dogodkih, vremenu ali
vodenih ogledih. Pokaže na primer najljubše skrite kotičke v Piranu, kje popiti
najboljšo kavo v Portorožu, usmeri vas na najbližje parkirišče ali pa svetuje,
kaj pri nas početi, če imate otroke.
Mag.
Petra Rebec, vodja digitalnih projektov
na Turističnem združenju Portorož: »Gre za zahteven projekt, ki
uporablja najnovejšo tehnologijo kognitivne rešitve podjetja IBM Watson
Assistant in jo integrira na turistično področje. Največji izziv uporabe umetne inteligence na primeru Pina je
način priprave vsebin, iz katerih se lahko nato pametni robot sam uči. Veliko
smo delali tudi na Pinovi osebnosti. Pino je domačin, čistokrvni lstrijan.
Slovenska Istra je že veliko generacij dom njegovih prednikov in tudi njegovi
sorodniki živijo tu - v bližnjih vaseh in obmorskih mestecih. In vse to je
razlog, da si je Pino tu ustvaril dom in družino. Zdaj pa vam pomaga spoznavati
lokalne skrivnosti Portoroža in Pirana ter njune širše okolice.« Novega pogovornega robota trenutno promovirajo z nagradno
igro. V enem mesecu kampanje
je Pino dosegel 45.000 domačinov in obiskovalcev na destinaciji
Portorož & Piran. Z njim se je pogovarjalo 300 oseb, Pino
pa jim je podal 1.740 informacij. Največ je bilo vprašanj o dogodkih na destinaciji.
Digitalna
kampanja za promocijo petzvezdičnih doživetij
Turistično združenje Portorož je letos pozvalo ponudnike različnih pristnih
lokalnih doživetij in omogočilo njihovo redno izvajanje, ne glede na število
prijavljenih. Pomembna novost je tudi, da je od letos mogoče doživetja
rezervirati preko rezervacijskega sistema na spletni strani www.portoroz.si.
Ker so ocenili, da gostje
preslabo poznajo raznovrstno ponudbo doživetij, ki jih ponujata Portorož in
Piran z okolico, so se na Turističnem združenju Portorož odločili, da doživetja
postavijo v ospredje svoje pomladne digitalne kampanje. Ta je bila letos
primarno usmerjena na italijansko tržišče. Za predstavitev petzvezdičnih
doživetij so k sodelovanju povabili tri italijanske vplivneže, ki so doživetja
izkusili vsak na svoj način in jih kot taka tudi predstavili sledilcem na
svojih kanalih družbenih omrežij. Hkrati pa je tudi Turistično združenje
Portorož objavljalo njihove materiale in jih tako promoviralo. Kampanja je
imela svojo spletno podstran, na kateri so bila predstavljena tri izbrana
doživetja, vključen je bil Instagram »newsfeed« vplivnežev, povezava na njihove
profile in njihovi komentarji o doživetjih, izpostavljeni pa so bili tudi
hotelski paketi. Na podstrani je bil vključen video, ki je
nastal kot skupek vtisov in doživetij sodelujočih vplivnežev.
Projekt se je izkazal za
uspešnega. Video je do konca avgusta dosegel 374.000 ogledov na YouTube-u.
Vplivneži so skupno od aprila do junija ustvarili 259 vsebin na družbenih
omrežjih, ki so dosegle 475.000 oseb, samo na Instagramu pa so dosegle 2.6 mio
vtisov. Ustvarjene vsebine so imele tudi visoko stopnjo interakcij, zabeležili
so jih 185.000. Kampanja je bila na spletu podprta z razpršenim oglaševanjem s
spletnimi pasicami, video oglasi in komunikacijo na družbenih medijih. Oglasi
so v Italiji dosegli več kot milijon spletnih uporabnikov, video oglas pa so
skupno prikazali dvamilijonkrat.
Kampanja je naletela na pozitivne
odzive tako na destinaciji kot na družbenih omrežjih. Zanimanje za petzvezdična
doživetja se je povečalo, ravno tako pa se je povečalo zanimanje ponudnikov za
sodelovanje z lastnimi doživetji. Kampanja je bila sofinancirana s strani
Turističnega združenja Portorož, ki je za ta namen izkoristilo tudi sredstva Evropskega sklada za regionalni razvoj (v okviru razpisa MGRT), ter treh večjih hotelskih podjetij – Istrabenz
turizem, Hoteli Bernardin in Terme Krka.
Rekorden
obisk portoroškega turističnega portala
Avgusta so na Turističnem
združenju Portorož po podatkih Google Analytics zabeležili rekordno obiskanost
portala www.portoroz.si, in sicer 130.000
obiskov, od tega 90.000 unikatnih. V primerjavi z lani je to kar za 88 % več,
vendar je bil ravno lani poleti objavljen prenovljen portal, zato primerjava ni
najbolj relevantna. V primerjavi z avgustom 2017, ko je sicer potekala
intenzivna digitalna oglaševalska kampanja, pa je obiskanost za 16 % večja. K letošnjemu
velikemu porastu je botrovala objava novih vsebin, predvsem številnih doživetij,
pa tudi objava ponudbe in dogodkov celotnega slovenskega dela Istre. Opažajo
tudi, da kar 75 % vseh uporabnikov dostopa do portala preko svojih mobilnih
naprav. V osmih mesecih letošnjega leta je portal zabeležil 587.000 obiskov, 17
% več kot lani, in 394.000 unikatnih obiskovalcev, kar je 18 % več kot lani.
Med obiskovalci je več kot polovica tujcev, med njimi največ Italijanov,
Avstrijcev in Nemcev.
Dobra poletna sezona
Junija so v občini Piran našteli
skoraj 142.000 hotelskih prenočitev (6 % več kot junija lani), julija jih je
bilo dobrih 175.000 (enako kot julija lani), avgusta pa 187.500 (enako kot
avgusta lani). Skupaj so tako turisti od junija do konca avgusta v hotelih ustvarili
več kot pol milijona prenočitev. Prevladovali so tuji turisti. Junija so
ustvarili 75 %, julija in avgusta pa kar 80 % vseh hotelskih prenočitev.
Povprečna zasedenost hotelov v avgustu je bila 100 %. Opaziti je bilo za
odtenek več domačih gostov. Avgusta so ustvarili za približno 10 % več
hotelskih prenočitev. Med tujci so na prvih mestih še vedno Avstrijci,
Italijani in Nemci, Ruse pa so s 4. mesta že lani izpodrinili Madžari.
V osmih mesecih letošnjega leta
so zabeležili več kot 902.000 hotelskih prenočitev, kar je za 3 % več v
primerjavi z lani. Domači turisti so ustvarili dobro četrtino vseh hotelskih
prenočitev, v primerjavi z lani pa beležimo devetodstotno rast domačih
prenočitev. Na osnovi vplačane turistične takse so na voljo tudi podatki za vse
namestitvene kapacitete občine Piran. V sedmih mesecih letošnjega leta so
zabeležili približno 1.040.000 prenočitev, kar je enako kot lani. (konec)
***
Foto: Promocija pogovornega robota z nagradno igro poteka tudi v turističnih informativnih pisarnah Portorož in Piran.
Foto: Pametni pogovorni robot Pino.
Foto: Obisk
vplivnežev: Alessandro Marras v solinah.
Foto: Obisk
vplivnežev: Giorgio in Martina (In viaggio col tubo) na vintage kulinaričnem
doživetju Lisjak.
Foto: Obisk
vplivnežev: Nunzia Cillo v Piranu.