Ob zaključku razstave Confess,
ki je v preteklih mesecih v cerkvi Marije Zdravja združevala dela umetnikov
Igorja Andjelića in Marine Abramović, so imeli 29. oktobra v Piranu čast
gostiti svetovno znano multimedijsko umetnico in pionirko performansa srbskih
korenin. Dogodka se je udeležila tudi predsednica Republike Slovenije Nataša
Pirc Musar.
Razstava Confess je skozi
sodelovanje Andjelića in Abramovićeve združila sakralno in sodobno umetnost ter
obiskovalcem omogočila edinstveno izkušnjo kontemplacije in spovedi skozi
umetniška dela. Z deli, kot sta Abramovićeva Zlata maska (2009) na glavnem
oltarju in Andjelićeva Spovednica (2024) na stranskih oltarjih, sta umetnika
ustvarila prostor za introspektivno doživetje, kjer se obiskovalci soočijo z
lastnim odsevom in presežejo okvirje vsakdanjih zaznav.
Ključno vlogo
pri prepletanju njunih usod je treba pripisati Leni Pislak,
Igorjevi življenjski sopotnici in vdovi vizualnega umetnika
Ulaya (s pravim imenom Frank Uwe Laysiepen), s katerim sta prav
z Marino Abramović v 70. in 80. letih minulega
stoletja zaznamovala svet performansa in body arta. V dvanajstih
letih skupnega življenja in delovanja sta izvedla več
deset radikalnih performansov, v katerih sta uporabljala svoje telo in raziskovala
vprašanje eksistencialnega položaja človeške vzdržljivosti.
Ulay je od leta 2009 živel
in ustvarjal v Ljubljani, kamor se je preselil zaradi ljubezni do grafične
oblikovalke Lene Pislak in kjer je po bitki z rakom tudi
umrl. Zelo rad je zahajal v Piran, kjer so ga na njegovo željo
tudi pokopali. Marina Abramovič je ob obisku Pirana tudi prvič obiskala
grob nekdanjega partnerja in sodelavca, saj se pogreba zaradi epidemije koronavirusa
ni mogla udeležiti.