Projekt Voda in zemlja vključuje tri vizualne eseje in diagrame, s katerimi umetnica opozarja na sobivanje in nujnost sodelovanja med ljudmi in naravo. Dva vizualna eseja in diagrama, ustvarjena leta 2022 za Bienale v Sidneyju, obravnavata problematiko pravic dveh vodnih tokov, reke Soče v Sloveniji in reke Lachlan v Avstraliji. Tretji vizualni esej Dežela skrbnikov: balada o Piranu, ki ga sestavlja deset risb manjšega formata, povezuje enajsta risba večjega formata, t. i. diagram z naslovom Dežela varuhov. Obe deli se nanašata na aktualne izzive Pirana in zaledja Istre.
Delo, posvečeno specifikam lokalnega okolja, je nastalo med večmesečnim raziskovanjem v pogovorih s prebivalci Pirana. Diagram Dežela varuhov, prenesen v obliko monumentalne večmetrske poslikave na centralno steno galerijskega prostora, je svojevrsten hommage obalnemu prostoru in njegovim prebivalcem. Med drugim razstava opozarja na dojemanje vode kot pravnega subjekta, ki ga je potrebno spoštovati. Namesto perspektive izkoriščanja naravnih virov ponuja razmislek o pomenu varovanja in skrbništva nad temeljnima viroma, zemljo in vodo.
Marjetica Potrč je svetovno uveljavljena multidisciplinarna umetnica in arhitektka, ki živi in dela v Ljubljani. Njeno delo je bilo predstavljeno na številnih razstavah po Evropi, Aziji, Združenih državah Amerike in Latinski Ameriki, ter bilo vključeno v najpomembnejše manifestacije sodobne umetnosti, kot je Beneški bienale, na katerem se je predstavila v letih 1993, 2003, 2009, 2021. Razstavljala je v številnih prominentnih ustanovah po celem svetu, kot so Guggenheim Museum v New Yorku, Barbican Gallery v Londonu, Hamburger Bahnhof v Berlinu, NTU- Centre for Contemporary Art v Singapurju in MAXXI- Nacionalni muzej umetnosti 21. stoletja v Rimu.
Od leta 2011 do 2018 je bila profesorica participatornega oblikovanja na Visoki šoli za likovno umetnost (HfBK) Hamburgu, kjer je vodila razred Oblikovanje za živi svet (Design for the Living World). Je prejemnica številnih nagrad, vključno z nagrado Hugo Boss Prize 2000, ki jo za dosežke v sodobni umetnosti podeljuje Guggenheim Museum v New Yorku, in štipendijo Vera List Center for Art and Politics na zasebni raziskovalno naravnani univerzi The New School v New Yorku (2007).
Projekt v produkciji Obalnih galerij Piran je nastal s podporo Ministrstva za kulturo RS in Občine Piran, v sodelovanju z Galerie Nordenhake iz Berlina.
Bogat spremljevalni program ob razstavi je nastal v sodelovanju s številnimi civilnimi deležniki, lokalnimi društvi in študenti, med drugim: Krajevna skupnost Piran; Abakkum (Zavod za krajino, kulturo in umetnost Piran); Univerza na Primorskem (PF VUO); SWANK, Lucija; Društvo Faros, Univerza za tretje življenjsko obdobje.