20. Festival Slovenskega filma - Portorož in Piran
SI
Povpraševanje
SI

Dogodki

Februar 2017
PoToSrČePeSoNe
  1 2345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728     
       
Marec 2017
PoToSrČePeSoNe
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  
       
April 2017
PoToSrČePeSoNe
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
       
Maj 2017
PoToSrČePeSoNe
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031    
       
Avditorij Portorož, 12.9. - 16.9.2017, ob 9:00
Predstava

20. Festival Slovenskega filma

Avditorij Portorož bo septembra znova postal središče slovenske filmske pokrajine, saj se bodo na 20. Festivalu slovenskega filma občinstvu predstavili vsi najboljši novi slovenski filmi. Tisti, ki pravkar pobirajo nagrade po tujih festivalih, tisti, o katerih ste že veliko slišali in jih nestrpno pričakujete, pa tudi ostali, o katerih še nič ne veste in jih boste na festivalu odkrili prvič.

Prva napoved festivala na www.fsf.si

V teh vročih poletnih dneh, ko se večina odpravlja na zasluženi počitek po napornem, a – tako bi vsaj radi verjeli – tudi plodnem in uspešnem delovnem letu, se hkrati in zdaj že tudi tradicionalno prične čas intenzivnih priprav na osrednji dogodek za domačo avdiovizualno produkcijo – Festival slovenskega filma. Kljub zaostrenim razmeram, ki že nekaj dolgih – odločno predolgih – let vladajo na polju nacionalne avdiovizualne produkcije, pa je različnim posameznikom in institucionalnim akterjem, ki so v tem obdobju suhih krav in tečnih muh Festival slovenskega filma ohranjali pri življenju, uspelo zadržati in celo nadgraditi praznični in slavnostni značaj tega dogodka.

FSF je že dolgo nazaj opustil format maratona, to je celostnega pregleda letne nacionalne filmske ustvarjalnosti  in zaradi tega so njegovi snovalci morali požreti marsikatero pikro na svoj račun.  Uveljavila se je struktura izbranega tekmovalnega in preglednega programa. In odločitev je bila prava. Že zaradi spoštovanja do tovrstnih dogodkov in nenazadnje tudi ustvarjalcev, ki na njih prikazujejo svoja dela.  V kontekstu sodobnega festivalskega prikazovanja je kuratorstvo nujni predpogoj, vsaj če s promocijo in uveljavitvijo slovenskega filma v mednarodnem prostoru mislimo resno.  Nesporno dejstvo je, da se je segment realizacije filma z digitalizacijo tehnoloških postopkov bistveno poenostavil. Film je danes možno posneti za bistveno manj denarja kot v času 35 mm filmskega traku, zato se je produkcija povečala in ponudba vsaj potrojila. Zabrisala se je tehnološka in posledično tudi kreativna meja med kinematografsko in televizijsko produkcijo. Dandanes je od cele vrste filmskih strokovnjakov nemogoče pričakovati, da bi lahko svoje delo kakovostno opravili brez profesionalne pomoči festivalskih ekip, ki predstavljajo nepogrešljivo sito za umetniško kakovost na eni ter tržno zanimivost na drugi strani. Nacionalni festivali so temeljni kamni te obsežne profesionalne strukture, na katerih se izgrajuje svetovna kinematografija v vsej svoji kompleksnosti.

Na našem festivalu slovenskega filma si bomo ogledali tisti del domače avdiovizualne (amaterske, video, z javnimi sredstvi podprte in nepodprte …) produkcije, ki predstavlja praznik vseh, ki tako ali drugače soustvarjamo podobo slovenske avdiovizualne pokrajine: ustvarjalcev in poustvarjalcev, organizatorjev in producentov, igralcev in ljubiteljev filma, stroke, publicistov, oblikovalcev programov, distributerjev in prikazovalcev. Za vse nas bi moral imeti čas festivalskega dogajanja podobno vlogo, kot so jo imele olimpijske igre v starogrški družbi: to je obdobje miru, ko se pozabijo stare zamere in spori in se ne glede na razlike med nami in ne glede na to, da gre tudi za tekmovanje (pa naj gre za estetske ali ideološke) sede pred skupno filmsko platno, kjer se lahko razvnemajo strasti in ostre debate, a ob zavedanju, da vsi sodelujemo v isti disciplini – dialoški komunikaciji, katere cilje je en sam in skupen vsem: spodbujati kakovostno domačo avdiovizualno ustvarjalnost; čas, ko kolegu namenimo spoštovanje in pohvalo, kakršni pričakujemo tudi sami; in nenazadnje je to čas, ko bi se morali spomniti oziroma ozavestiti nedvomno resnico, da le skupaj in v duhu solidarnosti lahko premikamo gore, medtem ko smo sami in zazrti le v lastne, parcialne interese, prej ali slej kot filmska skupnost nedvoumno in brezpogojno obsojeni na izumrtje.

Festival pa je zrastel tudi organizacijsko, saj se je iz strogo prikazovalskega dogodka razvil v srečanje ustvarjalcev in stroke. Letos bo filmski program za en dan krajši, vendar pa zato ne bo nič manj strokovnih srečanj, predavanj in kar je še podobnih oblik filmske refleksije. Udeležite se lahko strokovnega srečanje agencije AIPA na temo zaščite avtorskih pravic v obdobju globalnih medijskih igralcev, lahko prisluhnete predavanju ene največjih poznavalk del Františka Čapa, Marie Barešove. Proti koncu festivala sledi Ko-produkcijsko srečanje evropskih producentov , ki jih zanima sodelovanje pri realizaciji slovenskih filmov s fokusom na filmsko sodelovanje z Avstrijo. V sodelovanju z zavodom Motovila – Centrom Ustvarjalna Evropa v Sloveniji v okviru dejavnosti podprograma MEDIA napovedujemo strokovni dogodek o vlogi prodajnih posrednikov pri mednarodnem pozicioniranju filmov. Strateško in pravočasno povezovanje producentov z mednarodnimi prodajnimi posredniki namreč lahko ključno vpliva na optimalen razvoj čezmejnega promocijskega potenciala filma ter povečuje njegovo vidnost in kroženje v tujini.

Vabljeni na praznik slovenskega filma!

Pojdi na seznam
On-line rezervacija
Namestitev
Prihod Odhod
+386 (0) 5 674 22 20 booking@portoroz.si  
Posebna ponudba